Follower

06 Februari 2014

Keistimewaan Shaklee

Assalammualaikum, salam sejahtera dan salam 1 Malaysia :)

Orang selalu bertanya pada Fida. Apa bestnya shaklee ni? Apa Keistimewaan shaklee ni? Okey so nak share sikit dengan korang apa kelebihan MLM Produk Shaklee ni berbanding dengan produk MLM yang lain.. Setiap MLM ada kelebihan masing-masing kan, betul tak? Tetapi saya nampak ada kelainan dalam MLM Shaklee nih. Nak tahu kenapa? And kenapa saya berani sangat cakap macam tu.. hah ni dia :

1) MENERIMA LEADERSHIP BONUS SEHINGGA 6 LEVEL ( 6 KETURUNAN )
- bermakna, jika kita menjadi upline dan kita mempunyai downline yang bertingkat-tingkat sehingga kita sendiri sudah tidak kenal siapa downline kita…dan kat sini yang selalu orang cakap ” upline goyang kaki sebab dpt byk komisen dari orang bawah yg tak tahu duit tu dari siapa”.
- shaklee pula hanya membenarkan upline menerima komisen atau dalam shaklee istilah leadership bonus sehingga 6 level shaja… makanya, upline itu sendiri dapat mengenali setiap donwline yang berada di bawahnya. itu keistimewaan shaklee berbanding MLM lain. seperti dalam artikel Ustaz Zaharuddin yang saya petik sebagai :
“ Komisyen datang dari orang bawahan yang langsung tidak dikenalinya kerana sudah terlampau jauh ke bawah. Ini menjadikan orang atasan seolah-olah mendapat untung di atas angina tanpa sebarang kerja dan usaha lagi. Ia juga boleh dikelaskan sebagai broker di atas broker di atas briker di atas broker dan seterusnya. Dalam hal berbilangnya rantaian komsiyen broker ini, menurut perbincangan saya bersama Syeikh Prof. Dr Abd Sattar Abu Ghuddah (Pakar Shariah utama dalam bidang kewangan Islam dunia di Kesatuan Ulama Fiqh Sedunia, AAOIFI, Dow Jones Islamic Index dan lain-lain) ia termasuk dalam konteks memakan harta orang lain dengan bathil selain terdapat unsur judi. Ini adalah kerana ia seolah-olah meletakkan syarat kepada semua orang bawahan samada dengan pengetahuan mereka atau tidak, semua hasil jualan mereka akan diambil sebahagian keuntungannya untuk orang atasnya.
2) MENJANA PENDAPATAN YANG “LIMITLESS”.
- Shaklee membenarkan ahlinya menjana pendapatan yang tiada had. bermakna, buatlah duit seberapa yang anda perlukan.
- ada sesetengah MLM, menghadkan pendapatan maksimum ahlinya sehingga rm600k sebulan saja..dan selepas tu,, walau banyak manapun jualan yang dia buat, dia hanya mampu memperolehi rm600k itu
- istimewanya shaklee berbanding MLM lain pula, ia tidak menghadkan langsung pendapatan ahllinya..malahan, ada antara ahlinya memperolehi pendapatan sehingga RM1.5juta SETIAP BULAN!!! dan yang lebih best, income tu semakin bertambah dan bertambah setiap bulan.

3) DONWLINE BOLEH LEBIH TINGGI PANGKAT DARI UPLINE
- satu keistimewaan yang saya suka dalam shaklee ialah, SIAPA USAHA LEBIH, DIA DAPAT LEBIH. walaupun berada dalam MLM yang orang kata, wahhh untung orang atas..orang bawah usaha lebih-lebih, orang atas jugak yang makin naik “>.  ia tidak berlaku dalam shaklee.
- istimewanya shaklee, downlne boleh “memotong” upline pada bila bila masa. samada dari rank, dari pendapatan dan juga dari jumlah ahli downline masing masing. ia tidak mustahil kerana saya sendri mempunyai downline yang berada rank lebih tinggi dari saya dan pastinya incomenyer juga lebih banyak dari saya.
 Okeyy, buat masa nih yang ni jer saya boleh cerita dulu pasal keistimewaan Shaklee ni. nanti sambung lagi yee, See you soon :)

p/s: Jika beminat untuk menjadi ahli atau inginkan penerangan yang lanjut mengenai Produk Shaklee, boleh hubungi saya melalui, 
SMS/Whatsaap : 012-7155510
Email : Afydakamal@yahoo.com  


0 ulasan:

Catat Ulasan